„România educată” a lui Iohannis a atins apogeul: nicio universitate din țară nu se mai află în Clasamentul Academic Ranking of World Universities.
Preocuparea șefului statului pentru performanța în educație a fost la fel de intensă precum a fost și este interesul guvernelor Ciucă și Ciolacu de a tăia pensiile speciale.
Ministra Educației, care s-a îngrijit la Cotroceni ani de zile de proiectul de suflet al lui Iohannis, a girat niște legi ale educației care închid ușile reformei. De aici pleacă răul sau se perpetuează.
Nu ai cum să faci reforme reale dacă le permiți rectorilor să aibă mandate fără număr, adică ștergi cu buretele anii în care au condus universități fără performanțe academice reale și le dai ocazia să mai obțină alt mandat de rector. Și nici atunci când finanțarea educației merge haotic și nu se investește în universitățile performante, care au arătat că se pot moderniza și dezvolta.
La fel, în învățământul preuniversitar, dacă nu tai legăturile sulfuroase dintre politică și educație, vor continua să fie inspectori școlari generali numiți politic sau cu mâna la chipiu în fața politicienilor și care le râd în nas elevilor și părinților.
Răspunsul inspectorului școlar general al Capitalei în legătură cu ceea ce s-a petrecut la Colegiul Gheorghe Șincai din București, unde au fost anulate la mijlocul probei de bacalaureat 70 de lucrări și elevii au fost puși să refacă lucrările fără timp suplimentar, descrie perfect această situație: „ S-a apreciat, (sic!) că în condițiile în care candidații au putut rescrie lucrările până la finalizarea timpului alocat probei, aceasta a constituit o oportunitate pentru candidați”.
Klaus Iohannis poate fi mândru acum, a tras frâna și pentru reforma în educație.